Home > Soft-skills > Tiktak versus Tiktok – Jong talent vinden én behouden op je werkvloer, Rumbeke – 3/09
Tiktak versus Tiktok – Jong talent vinden én behouden op je werkvloer – Rumbeke, 3/09
Een mix van generaties op een werkvloer vormt voor de samenwerking en een goede werksfeer soms een uitdaging. Jammer, want er liggen net ongelooflijk veel kansen. In deze vorming staan we aan de hand van uitgebreid onderzoek en interviews met jongeren stil bij wat ‘de jeugd van tegenwoordig’ van een werkplek verwacht en nodig heeft. Op die manier krijg je meer inzicht en handvatten om je werkvloer jongeren proof te maken.
De ‘war on talent’ woedt volop en voor veel werkgevers is het rekruteren én behouden van jong talent een stevige uitdaging. Deze vorming speelt hier op in en zorgt ervoor dat je jouw werkvloer meer jongeren-proof kan inrichten én verschillende generatie beter kan laten samenwerken.
Doelgroep
ORGANISATIEBREED
Deze inhouse dienstverlening biedt de mogelijkheid om kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt te laten instromen én er voor te zorgen dat ze zich betrokken en gewaardeerd voelen op de werkvloer (inclusie). Dit heeft positieve impact op zowel jonge instromers als reeds aanwezige werknemers (oa. oudere werknemers).
Voor vragen over de training kun je contact opnemen met Mike Van Luchene via mikevl@i-diverso.be
Context van de vorming
In heel wat projecten begeleiden onze moederorganisaties Groep Intro & WEB vzw jongeren richting de arbeidsmarkt.
Daar zien we dat de stap richting de werkvloer voor iedereen een grote stap is. Vaak (en zeker met de juiste begeleiding ;-)) met succes. Maar soms loopt het verkeerd. Jammer, want voor jongeren zijn die eerste werkervaringen cruciaal. We doen er dus alles aan om hier samen met jongere én werkgevers een succes van te maken.
Zo ontstond het idee om vanuit de praktijk van deze duizenden begeleidingstrajecten een vorming uit te werken voor werkgevers. Met de steun van het Departement Jeugd ontwikkelden we in het kader van het Europees Jaar van de Jeugd een vorming rond deze twee vragen:
Hoe kan ik als werkgever makkelijker (kwetsbare) jongeren bereiken en aantrekken?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze jongeren makkelijker hun plek vinden op mijn werkvloer en goed kunnen samenwerkern met de (oudere) collega’s?
Tik-Tak versus Tik-Tok was geboren. Twee collega’s met heel wat ervaring trokken dit project op gang. Jongeren werden geïnterviewd. Onderzoek werd uitgeplozen. Werkgevers werden aangesproken. Tips en tricks werden gebundeld tot deze inspirerende vorming voor iedere organisatie.
Wil je een voorproefje van deze vorming?
Op ons Youtube-kanaal kan je heel wat concrete tips en tricks van onze begeleiders en jongeren terugvinden in enkele ultra korte video’s rond deze thema’s:
Ben je geïnteresseerd in dit aanbod maar (voorlopig) geen tijd om deze vorming te volgen? Aarzel dan niet om je gegevens achter te laten via info@i-diverso.be.
Met steun van de Europese Unie en Departement Jeugd in het kader van het Europees Jaar van de Jeugd.
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.