- Klantvriendelijkheid
Wat is het? Waarom is het belangrijk? En hoe pak je het aan (communiceren, moeilijke of lastige klanten, impact van het eigen gedrag, …)? - Communicatie, assertiviteit, zelfbeeld
Inzicht in het communicatieproces, vragen stellen, actief luisteren, verbale en non-verbale communicatie, geven en ontvangen van feedback, zelfbeeld, assertief/subassertief/agressief gedrag,… - Werken in team
Via samenwerkingsopdrachten en vanuit een positieve invalshoek kijk je naar jezelf en naar elkaar. De oefeningen zijn gebaseerd op theorieën rond communicatie, kernkwadranten van Ofman en Roos van Leary. - Computerinitiatie
Initiatielessen in het gebruik van een computer, Word, e-mail, opzoeken op internet, omgaan met sociale media,… - Inzicht in werken met competenties
Kennismaking met het begrip competenties. Stilstaan bij enkele kerncompetenties zoals samenwerken, omgaan met regels en afspraken, zelfstandig werken, kwaliteitsgericht werken, bijleren en klantvriendelijk zijn. - Help! Je wordt peter/meter!
Wat is in een bedrijf of organisatie de rol van peter/meter? Hoe organiseer je het onthaal van een nieuwe collega? Hoe ga je om met moeilijke of lastige situaties? - Je POP opstellen (in functie van maatwerkdecreet)
Wat is een POP? Waarom gebruik je het? Hoe pak je het aan? - Leren succesvol solliciteren (in functie van maatwerkdecreet)
Wie ben je? Wat wil je? Wat kan je? Wat zet je in een CV? Waar zoek je jobs? Hoe solliciteer je?,… - Conversatietafels
Laagdrempelige gesprekken binnen een veilige context waarin een Nederlandstalige bedrijfsexterne coach met 2 tot 5 anderstalige werknemers een spontaan gesprek voert over werkgerelateerde onderwerpen.