OPINIESTUK - INCLUSIE EMPLOYER BRANDING
De beeldvorming van de ideale werknemer staat nog steeds op z’n kop met stereotypen op het gebied van sekse, opleidingsniveau, herkomst, seksuele geaardheid, leeftijd…
We verlangen dan wel naar een werkvloer die zorgt voor winst. Maar uiteindelijk is het nog steeds alleen de ‘witte (hetero) man’ op wie men rekenen kan. Althans, in de hoofden van tal van medewerkers én werkgevers.
Dan nog kan men niet verwachten dat deze minderheidsgroepen de heersende cultuur veranderen. Daar heb jij als
leidinggevende net zeggenschap in. Durf als inclusieve onderneming naar buiten te komen, maar houd het ook binnen gelijkwaardig.
Inclusie betekent immers een gelijkwaardig klimaat scheppen. In dit open klimaat vliegen andere meningen en visies vrij rond.
In dit gedachtegoed staat inclusief ondernemen voor kansen geven aan diverse talenten. (Ofwel onze eigen baseline). Want talent is schaars en mensen zijn het belangrijkste ‘bedrijfsmiddel’. Toch? (Bianca de Jong-Muhren, CFO Mazars in Nederland)
Jouw organisatie denkt er hetzelfde van?
Maak van je merk een sterk én inclusief merk. Een inclusieve organisatiecultuur is een cadeau waarmee je kan uitpakken. Want het opent deuren naar creativiteit op wereldse werkvloeren die klaar zijn voor de uitdagingen van morgen.
Staat de deur bij jouw organisatie op een kier voor meer diversiteit en inclusie? Maar je weet niet van aanpakken? We zetten mee met jou in op diversiteit vanuit een sterke visie en waarden. Opdat alle werknemers - inclusief werknemers met drempels tot een reguliere job - een bijdrage leveren aan het bedrijfsdoel. Contacteer ons vrijblijvend voor een gratis adviesgesprek.
Als kers op de taart krijg je een referentiebewijs’ Inclusieve Onderneming’ voor je inspanning
vanuit het Sterpunt Inclusief Ondernemen.