- Klantvriendelijkheid
Wat is het? Waarom is het belangrijk? En hoe pak je het aan (communiceren, moeilijke of lastige klanten, impact van het eigen gedrag, …)? - Communicatie, assertiviteit, zelfbeeld
Inzicht in het communicatieproces, vragen stellen, actief luisteren, verbale en non-verbale communicatie, geven en ontvangen van feedback, zelfbeeld, assertief/subassertief/agressief gedrag, … - Werken in team
Via samenwerkingsopdrachten en vanuit een positieve invalshoek kijk je naar jezelf en elkaar. De oefeningen zijn gebaseerd op theorieën rond communicatie, kernkwadranten van Ofman en Roos van Leary. - Computerinitiatie
Een initiatie rond bv. het gebruik van een computer, Word, e-mail, opzoeken op internet, omgaan met Facebook, … - Inzicht in werken met competenties
Kennismaking met het begrip competenties. Stilstaan bij enkele kerncompetenties zoals samenwerken, omgaan met regels en afspraken, zelfstandig werken, kwaliteitsgericht werken, bijleren en klantvriendelijk zijn. - Help! Je wordt peter/meter!
Wat is een peter/meter? Wat doe je in het onthaal van een nieuwe collega? Hoe pak je het aan? Hoe omgaan met moeilijke of lastige situaties? - Je POP opstellen (i.f.v. maatwerkdecreet)
Wat is een POP? Waarom gebruik je het? Hoe pak je het aan? - Leren succesvol solliciteren (i.f.v. maatwerkdecreet)
Wie ben je? Wat wil je? Wat kan je? Waar zoek je jobs? Hoe solliciteer je? Wat staat er op een CV? Enzovoort. - Conversatietafels
Laagdrempelige gesprekken binnen een veilige context waarin een Nederlandstalige bedrijfsexterne coach met 2 tot 5 anderstalige werknemers een spontaan gesprek voert over werkgerelateerde onderwerpen.